Element Logic tekee ennätystuloksen vuonna 2020

Element Logic teki parhaan tuloksensa vuonna 2020. Verkko-ostosten kasvu, entistä suurempi keskittyminen vähittäismyynnin tehokkuuteen ja laajentuminen uusille markkinoille johti 40 prosentin kasvuun vuoteen 2019 verrattuna.

”Vuosi 2020 oli paras vuosi 30-vuotisen toimintamme aikana. Automatisoidut ja tehokkaat varastot ovat näkyvä trendi kaikilla markkinoilla ja toimialoilla. Tämä luo tälle alalle hyviä mahdollisuuksia, mihin olemmekin aktiivisesti pyrkineet”, sanoo Dag-Adler Blakseth, CEO, Element Logic.

Yritys teki useita ennätyksiä viime vuonna. Liiketoiminnan tulos (EBITDA) on 16 miljoonaa euroa, mikä on 100 prosentin kasvu vuoteen 2019 verrattuna. Myös avoin tilauskantamme on ennätyslukemissa, ja 64 miljoonassa eurossa kasvua on 60 prosenttia. Liikevaihto ylitti 100 miljoona euroa vuonna 2020.

”Kasvumme on ylittänyt useilla markkinoilla suunnitellun ja budjetoidun kasvun. Verkkokaupankäynnin uskomaton kasvu on ollut olennaista menestyksessämme, ja olemme tyytyväisiä siihen, että Element Logic kasvaa nopeasti ja että samalla myös markkinaosuus kasvaa. Kasvumme perustuu perusolemukseemme, asiantuntemukseemme ja keskittymiseemme”, Blakseth sanoo.

Valmistautuminen tulevaan kasvuun

Element Logic voitti helmikuussa 2020 AutoStoren täydet jakeluoikeudet Euroopassa, mikä antoi yritykselle mahdollisuuden laajentua ja perustaa uusia maadivisioonia. Tämän sopimuksen seurauksena Element Logic on avannut täysimittaiset toiminnot Puolassa ja Benelux-maissa, minkä lisäksi se suunnittelee laajentumista uusille markkinoille vuonna 2021.

”Jatkamme uusien markkinaosuuksien hankkimista sekä nykyisillä että uusilla markkinoilla. Keskitymme vuonna 2021 ensisijaisesti kehittämään entisestään asiantuntemustamme ja kapasiteettiamme sekä valmistumaan näin tulevaan kasvuun”, Blakseth selittää.

Asiakkaiden odotukset muokkaavat markkinoita

Verkkokauppa on trendi, joka kasvaa myös vuonna 2021. Asiakkaiden saatavuutta ja nopeita toimituksia koskevat odotukset muokkaavat ja muuttavat vähittäismyyntialaa vuosien ajan, Blakseth uskoo.

”Ennakoimme, että yrityksillä tulee olemaan entistä harvemmin vain fyysisiä myymälöitä. Uskomme, että asiakkaat ovat entistä valmiimpia maksamaan entistä nopeammista toimituksista, mikä luo uusia vaatimuksia tehokkaalle logistiikalle. Siirtyminen lähempänä asiakkaita sijaiseviin kooltaan pienempiin varastoihin on jo näkyvissä useilla markkinoilla”, Blakseth sanoo.

 

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Haluatko tietää lisää siitä, mitä Element Logic voi auttaa yritystäsi?

Ota yhteyttä