Jollyroom kasvaa voimakkaasti Element Logicin toimittaman AutoStoren avulla

Syksyllä 2018 vauvan- ja lastentarvikkeiden verkkokauppa Jollyroom toteutti täysin automatisoidun AutoStore-logistiikkaratkaisun, mikä oli välttämätöntä voimakkaan kasvun jatkumisen kannalta. Nyt yritys on siirtymässä automatisoinnin kolmanteen vaiheeseen, jossa yrityksen laatikoiden määrä on kasvanut 90 000 laatikosta 160 000 laatikkoon.

Vaikka Jollyroom on ollut toiminnassa vain 10 vuotta, yrityksestä on tullut merkittävä tekijä lasten- ja vauvantarvikemarkkinoilla, ja sen liikevaihto on noin 217 miljoonaa euroa. Vuonna 2018 yritys siirtyi uuteen kehitysvaiheeseen lisäämällä kapasiteettia yhden 20 000 m²:n varaston automatisoinnilla.

Element Logicin logistiikkaratkaisu AutoStore valittiin, koska järjestelmä valmistuisi nopeasti, minkä lisäksi se olisi joustava ja skaalautuva. Aluksi käyttöön otettiin pieni ratkaisu, jonka laajentaminen olisi helppoa tuottavuuden heikentymättä.

– Kauppaa ei tarvinnut sulkea missään vaiheessa. Element Logicin toteuttaman AutoStoren valinnasta on ollut paljon hyötyä. Element Logic toimi erittäin joustavasti rakennusvaiheessa, kertoo Cecilia Olsson, Logistics Manager , Jollyroom.

Positiivinen kokemus

Onnistunut AutoStore-toteutus on ollut yrityksessä myönteinen kokemus kaikille, ja yhteistyö Element Logicin kanssa on toiminut erinomaisesti toimitusvarmuuden ja pinta-alan optimoinnin osalta.

– Se on parantanut tuottavuutta. Etuna on myös se, että yrityksemme kasvaa koko ajan ja palkkaamme lisää työntekijöitä, mikä on erittäin positiivista, Olsson jatkaa.

Laajennuksen kolmas vaihe

Tällä kertaa kyse on Jollyroomin laajennuksen kolmannesta vaiheesta, joka lisää yrityksen kapasiteettia 40 prosenttia. Tämä on poikkeuksellisen suuri laajennus, mutta se on välttämätöntä, jotta Jollyroomin kasvu pystytään käsittelemään. Uuden laajennuksen odotetaan valmistuvan kesän jälkeen, jolloin laajennus auttaa käsittelemään syksyn sesonkihuipun mustana perjantaina.

– Laajentaminen jo vuoden kuluttua on tavallista. Ostotapojen muutokset tarkoittavat kuitenkin sitä, että verkkokauppojen on pystyttävä valmistautumaan entistäkin paremmin tulevia sesonkihuippuja varten. Jollyroom on menestynyt hyvin, ja on ollut mukava seurata, miten yritys kasvaa ja sopeutuu, sanoo Marcus Rasmusson, Head of Aftermarket, Element Logic Sweden.

Jollyroom kasvaa myös tulevaisuudessa niin vahvoilla Ruotsin ja Norjan markkinoilla kuin laajentumalla muualle Eurooppaan.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Haluatko tietää lisää AutoStore-ratkaisuista

Ota yhteyttä