A smiling Rahman sitting on a couch looks into the camera.

Sitoudumme näkyvästi innovointiin

Element Logic on kasvanut merkittävästi viime vuosien aikana. Jotta voisimme tuoda jatkossakin lisäarvoa asiakkaillemme, olemme luoneet Chief Strategy and Innovation Officer -toimen, jonka tehtävä on opastaa meitä eteenpäin.

”Olen se kasvutyyppi”, kertoo Rahman Khanani, Element Logicin uusi Chief Strategy and Innovation Officer.

Khanani aloitti uudessa tehtävässä huhtikuussa 2021, ja hänen vastuullaan on johtaa Element Logicin kasvua.

”Kasvu voidaan toteuttaa eri tavoin. Sen lisäksi että vakiinnutetaan asema nykyisillä markkinoilla, kasvu voi tarkoittaa myös uusille markkinoille siirtymistä, uusien asiakassegmenttien palvelua tai uusien tulovirtojen kehittämistä”, hän selittää ja lisää:

”Toinen tapa saavuttaa kasvu on määrittää, miten voimme tuottaa asiakkaille enemmän lisäarvoa. Tämä taas auttaa määrittämään, miten haluamme kehittää tuote- tai palveluvalikoimaa tai pyrkiä luomaan uusia liiketoimintamalleja. Tehtäväni on selvittää, missä Element Logicin kannattaa kasvaa, sekä määrittää, miten se tapahtuu – innovaation ollessa yksin tärkeimmistä kasvua edistävistä tekijöistä“.

Two Element Logic employees are testing new, technological equipment.
UUSI TEKNOLOGIA: sen lisäksi että Khanani kehittää kasvustrategioita markkinoille, hän myös suunnittelee uusien tuotteiden julkaisustrategioita

Asiakaskeskeisyys on kaikkein tärkeintä

”Olemme innostuneita siitä, että Rahman on mukana toiminnassamme. Hänen tuo arvokkaan ulkopuolisen näkökulman alaamme, ja odotan, että voimme jatkaa hänen innovatiivisten ideoidensa kehittämistä”, sanoo Dag-Adler Blakseth, CEO, Element Logic.

Khananilla on useiden vuosien kokemus liikkeenjohdon konsultoinnista. Hänellä on myös strategia- ja innovaatiotutkinto BI Norwegian Business Schoolista.

Khananin ensisijaisena tavoitteena on oppia ymmärtämään syvällisesti toimialamme ja asiakkaamme.

”Tavoitteeni on tuntea asiakkaamme paremmin kuin he tuntevat itsensä. Kun tunnemme asiakkaan liiketoiminnan, keskeiset arvonsa ja tavoitteet, voimme tukea asiakasta paremmin”, Khanani sanoo.

A red box with a quote and a portrait of Rahman.

”Haluan tuntea asiakkaamme hyvin, olipa kyse sitten ratkaisujen käyttäjistä tai johtoryhmästä, sillä vain näin saan riittävän hyvän käsityksen siitä, mitä he ajattelevat ja mitä haasteita heillä on. Haluan asiakkaiden myös tietävän, että minuun voi aina ottaa yhteyttä – asiakkaiden näkemykset ovat arvokkaita strategian ja innovaatioiden kehittämisessä. Ne myös auttavat meitä ymmärtämään, miten voimme luoda enemmän lisäarvoa asiakkaillemme.”

Innovaatio on aina ollut olennainen osa Element Logicia. Olemme aina olleet valmiita kokeilemaan uutta teknologiaa tai uusia tapoja optimoida varastoja. Ja juuri tämän vuoksi Element Logic toteutti ensimmäisenä maailmassa AutoStoren toiminnassa olevassa varastossa.

Two Element Logic employees talk to two smiling customers inside a warehouse.
ASIAKKAAN TARPEIDEN YMMÄRTÄMINEN: avain onnistuneisiin innovaatioihin

Sisälogistiikassa tapahtuu paljon

Toimialamme on kasvanut räjähdysmäisesti jo useiden vuosien ajan. Ja verkkokaupan raju kasvu tarkoittaa myös sitä, että uusien varastojen ja nykyisten varastotilojen entistä tehokkaampien käyttötapojen tarve kasvaa huimaavaa vauhtia.

”Olen innoissani siitä, että olen mukana tällä alalla nykyisellä kasvukaudella. Uskon myös aidosti Element Logicin tuotteisiin ja palveluihin sekä brändin takana oleviin ihmisiin.  Menestyminen perustuu pitkälti siihen, että olemme markkinaosuuden perusteella maailmanlaajuisesti johtava AutoStore-integraattori. Tämä on seurausta vuosien kovasta työstä sekä kymmenien vuosien pituisista suhteista ja kumppanuuksista”, Khanani sanoo ja lisää:

”Niinpä tarkoituksenani onkin luoda ympäristö, joka perustuu jo saavutettuun kasvuun. Keskeinen osa omaa työtäni on luonnollisesti oppia tuntemaan AutoStore entistä paremmin, kehittää toimintaa nykyisen suhteen perusteella sekä etsiä tapoja tehdä yhteistyötä ja kasvaa yhdessä.”

A map of Europe med the Element Logic logo in each country they are present.
LAAJENTUMINEN: vuoden 2021 ensimmäisellä puoliskolla Element Logic laajentui ja avasi kolme uutta toimistoa, jotka sijaitsevat Espanjassa, Suomessa ja Tšekissä

Vuonna 2020 Element Logic kasvoi 40 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna, ja sen liikevaihto ylitti 100 miljoonaa euroa ensimmäisen kerran yrityksen 35-vuotisen historian aikana. Samana vuonna Element Logicista tuli virallisesti maailman suurin AutoStore-jakelija.

”Kasvumme on ylittänyt useilla markkinoilla suunnitellun ja budjetoidun kasvun. Verkkokaupan uskomaton kasvu on ollut menestyksemme kannalta olennaista, ja olemme tyytyväisiä Element Logicin nopeaan kasvuun sekä samanaikaiseen markkinaosuuden kasvuun”, sanoo CEO Blakseth.

Toimintaan kannustava kulttuuri

Seuraavien viikkojen aikana Khanani rekrytoi lisää työntekijöitä strategia- ja innovointitiimiin.

“Tämä uuden toiminnon luominen Element Logiciin alusta alkaen on todella kiinnostavaa, sillä se vaikuttaa merkittävästi siihen, mitä teemme seuraavaksi. Olen huomannut, että kaikilla työntekijöillä on todella hieno asenne, joka kannustaa ryhtymään toimeen. Tämän asenteen vuoksi olenkin luottavainen, että saamme paljon aikaiseksi tulevaisuudessa”.

Tällä hetkellä Khanani tekee etätöitä kotonaan Oslossa, ja hän odottaa innolla työtovereittensa henkilökohtaista tapaamista sitten, kun se on mahdollista.

Haluatko ottaa yhteyttä Khananiin?
Rahman.khanani@elementlogic.no

 

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Haluatko tietää lisää varaston optimoinnista?

Ota yhteyttä