Element Logic asentaa maailman ensimmäisen PickUpPortin thansenin uuteen myymäläratkaisuun

thansenin upouusi myymälä Kööpenhaminassa, Tanskassa, on saanut Element Logicin toimittaman maailman ensimmäisen myymäläratkaisun, joka on varustettu AutoStoren PickUpPortilla, noutopisteellä, joka mahdollistaa tavaroiden täysin automaattisen toimituksen asiakkaille.

thansen perustettiin vuonna 1991 Tanskassa. Yritys toimittaa varaosia ja varusteita autoihin ja muihin ajoneuvoihin sekä retkeilyvarusteita ja muita vapaa-ajan varusteita asiakkaille Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa.

Asiakkaat voivat tilata tuotteen verkosta ja noutaa sen suoraan myymälästä lähes välittömästi – ja mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Pian sama on mahdollista muissa thansen-myymälöissä.  

 

“Kööpenhaminan ulkopuolella sijaitsevan myymälän myötä otamme ensimmäisen muttei todellakaan viimeisen askeleen kohti ylivertaista asiakaskokemusta, jossa asiakas voi ostaa ja noutaa tavaransa mihin aikaan päivästä tahansa. Ei jonoa, ei kiinteitä aukioloaikoja. Se on tulevaisuus, ja olemme osana ketjua, joka aloittaa tulevaisuuden nyt”, sanoo thansenin perustaja ja toimitusjohtaja Bent Jensen myymälästä, joka vihittiin virallisesti käyttöön 2.2.2024.

 

“Aloitamme Rødovresta. Suunnitelmissa on kuitenkin ottaa vastaavat järjestelmät käyttöön kymmenessä myymälässämme vuoden 2024 aikana”, hän lisää.

 

Kuluttajat koettelevat rajoja

Thansenin uudessa myymälässä Element Logicin toteuttama AutoStore-ratkaisu koostuu 14 robotista ja yli 18 000 laatikosta.

Varaston vaatimattomasta koosta huolimatta se vetää yli 32 000 thansenin 200 000 nimikkeestä, sillä ratkaisu mahdollistaa paljon tehokkaamman varastotilan käytön. Tämä tarkoittaa, että asiakkaat pääsevät käsiksi paljon laajempaan tavaravalikoimaan suoraan myymälästä, sillä tavaroita ei tarvitse tilata ensin keskusvarastosta.

Element Logic on aiemmin toimittanut Tanskan suurimman automatisoidun varaston thansenin keskusvarastoon Middelfartiin, jossa on 100 robottia.

“Rødovren järjestelmässä thansen siirtää robotteja suoraan yksittäiseen kauppaan, mikä on ajattelutavan muutos. Kuluttajat koettelevat jatkuvasti toimitusaikojen ja joustavuuden rajoja, ja yrityksenä näitä vaatimuksia ei voi kohdata ilman älykkäitä, automaattisia ratkaisuja”, sanoo Nikolaj Bjørn Eriksen, Element Logic Denmarkin toimitusjohtaja.

 

HALUATKO KUULLA LISÄÄ VARASTOSI OPTIMOINNISTA?

Ota yhteyttä